onsdag 7 september 2011

En helt vanlig Onsdag:)...




Idag har regnet varit väldigt frikostigt med sina droppar...
Det har poppat upp röda svampar med prickar på lite här och där inne på gårdsplanen, och de växer så det knakar...
Från små söta bulliga till stora feta hattar på några dagar...

Jag har fortsatt med att klippa till tyg hjärtan och stjärnor idag, tänkte att det var lika bra att fixa till ett stort antal när jag ändå håller på...
Längtar lite till när de ska dekoreras, när den kreativa biten av mig får leka lite:)...

Hälsade på två mysiga "nordisar" i kväll, två fyrbenta tjejer med namnen Barbro och Fia...
Det är ju något särskilt med hästar och det samspel man får med dessa djur om man bara beter sig rätt...
En lisa för både kropp och själ...

Rider två ggr i veckan nu och jag förundras varje gång över hur enkelt allt är när man gör rätt och hur jävla svårt allt blir när man börjar på att krångla till det...
Susanne Bergman på Ljusdalsridklubb är iallafall en otroligt duktig ridlärare, hon kan verkligen förmedla på ett enkelt och bra sätt...
Sen ska vi ju "förstå" och "känna" och omvandla hennes instruktioner så att våra kroppar lyder och det kan ta tid vill jag lova:)...
Jag beundrar hästarna som står ut med oss ryttare:)...
Inte lätt alla gånger...

Ha nu en riktigt mysig kväll:)...

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar