tisdag 25 januari 2011

Tokstädat i en hel vecka...



Mitt nystädade kök:)...

... Eller inte, men det känns så iallafall...
Jag vet inte vad som händer med mig, känner mig som Skalman med en ät och sov klocka som styr...
Jag har alltid omgett mig med ett kaos i mitt hem , välstädat ju är inte ett begrepp som jag svänger mig med precis...
Men jag har alltid haft förmågan att snabbt städa upp i detta kaos om någon fyller år och en fest nalkas eller om någon ska hälsa på...
Å nu blev det så bestämt att min UDSK:) (ungdomssyndskompanjon) skulle komma å hälsa på i kväll...
Typ 6 år sen sist:)...
Och en röjning var aktuell om nu M överhuvudtaget skulle kunna ta sig fram här hemma...
Å jag har röjt...
Förra veckan gick det åt några kvällar till att röja, visserligen i reklampausen under några viktiga tvprogram:)...
I lördags röjde jag, i söndags röjde jag, i går tog jag ledigt 2 timmar för att hinna bli klar, å röjde på till kl 2 i natt och jag var likt förbannat inte klar utan jag fick vacker kliva upp kl 6 i morse och fortsätta...
Så vad f-n har hänt, är kaoset större än vanligt eller har jag förvandlats till en snigel:)...



Kontentan av det hela är att jag ser mina golv, jag kan röra mig igenom rummen utan att riskera att stöta i något och en spånskiva på 1*2,5 meter äntligen är förpassad ut till "fäxet" vilket gör hallen mycket större och jag ser hyllorna under trappen direkt i från köket vilket jag inte gjort på flera månader:)...
Min sambo har envisats med att det kan vara "bra att ha" en torr spånskiva utifall man någon gång kan behöva den till något... Hjälp!!!...
Jag kan inte skryta med att min "kvinnliga list" är på högvarv när det tar månader av övertalning innan något händer...
Möjligen hör det ihop med snigel syndromet:)))...



Jag har äntligen fått upp hyllan igen som vi tog ner för ett antal år sedan när väggarna skulle målas:)...
Det är min kära bortgångna morfar som har snickrat den av brädor från soffan vi har som säng...
Vår sängsoffa kommer ju ursprungligen från det här huset när min sambos farmor levde här...
Det var några år innan vi flyttade hit som vi la beslag på soffan och gjorde om den till säng och så var den ute på "turnè" med oss när vi flyttade runt och slutligen hamnade den här igen:)...
Och de övergivna bottenbrädorna blev en hylla och två hyllplan...



Å lite mer fix på hyllan:)...

Nu ska jag gå och sussa efter en trevlig kväll med min UDSK:)...

Sôv gôtt...

6 kommentarer:

  1. Trevligt var det och soppan var god. Det där med kaos tror jag inte på. Du har jättefint hemma.

    SvaraRadera
  2. Tack du är snäll du:)...
    Men jag lôve å svär att det där med kaos är sant, visserligen kamouflerad av en rejäl röjning den här gången:)...

    SvaraRadera
  3. jag känner inte dig längre.

    SvaraRadera
  4. Kan det vara så att jag, snart 46, blivit vuxen???...
    Näeee...
    Var det någon som trodde på den:)...

    SvaraRadera