fredag 21 januari 2011

Ooo det är så spännande...

... Jag är så taggad över att göra om i butiken...
I dag var jag och beställde några fina tapeter att "hotta" upp med...
En turkosblå till "badrumssdelen", en fin ljusrosa med orkideer på till "trädgårdsrummet" och en i lite murriga färger med fåglar och fjärilar på till "skafferiet" vi ska bygga...
Letar för fullt efter några skabbiga men sköna tvättställ att fixa till, får väl ta till en diskbänk om det inte infinner sig några snart:)...
Helst av allt skulle jag vilja ha ett fett badkar att fylla med massor av tvålar, det vore läckert...

Vi gjorde en "moodboard" i dag för att beskriva känslan vi vill förmedla ut till kunderna med våra butiker...
Det var intressant att se hur många bilder med "medelhavssommarmustiga" färger jag rev ut ur våra inspirationstidningar...
Verkligen intressant med tanke på att jag i stort bara har grått, vitt och svart runt omkring mig:)...
När vi gick Trä och design för tio år sedan fick vi oxå jobba med moodboards och även då fyllde jag mina med i stort samma färger som i dag...
Då hade jag visserligen mer färger i mitt hem men inte i turkost, brunt, lila, vinrött, ockra... osv...
Det här fenomenet infinner sig även när jag målar...
Jag hatar guldfärger i alla dess former förutom när jag målar tavlor, då älskar jag guld...
Väldigt skumt...

Å vem ska jag "beundra" idag då...
Hum...
Svårt fall:)...
Jag beundrar nog min "ungdomssyndskompanjon " idag...
Ännu en viljestark kvinna...
Jag verkar bara känna sådana, eller så är det så att jag dras till starka kvinnor som vet vad de vill:)...
I vilket fall så är hon en kvinna som vet vad hon vill...
Och genomför mycket av det hon vill...
Hemmet, resor... you name it...
Rättvis är även ett ord som kommer upp...
En humor med en skämtsamt rå ton som jag gillar...
Även hon värnar om sina nära och kära...
Å så har hon fött tvillingar utan det minsta lilla kejsarsnitt...
Först en unge å sen när man vill pusta ut å gå hem så kommer det en till:)...
De ni...

Jag skulle kunna rabbla en hel del mer men jag såg just att klockan närmar sig 00.00...
Det är nog dax att sussa lite...

Kram på er...

1 kommentar:

  1. Hejsan!
    Var med och tävla om väggkoordinater värde 499 kr! Reglerna är enkla ^^

    SvaraRadera