onsdag 19 januari 2011

Lite "fejk" som gör en glad...




En bukett med ack så vackra fejkblommor...
Jag tog en snabb shoppingtur runt hörnet till grannen Wahlins idag och inhandlade lite glädje att pryda mitt boende med...
Det blir liksom lite roligare att städa om man kan förnya lite...
Visserligen har jag fått ett "griller" i mitt huvud om att sovrummet ska flyttas ner och "pysselrummet" upp...
Och det nu när jag äntligen fått stören ur rumpan och målat om där uppe...
Men jag börjar med något enklare och lättare att flytta... lite blommor:)...

Jag missade att "beundra" någon i går så jag får väl ta två idag då...
Jag börjar med C, min gamla kompanjon i vått å torrt:)...
Hon är en total katastrof när det gäller ordning och reda, men helt j-vla otrolig på att ringa och fixa saker, väldigt kunnig och vetgirig om hon inte kan eller förstår...
En glad och omtyckt person som ställer upp på nära och kära...
Social och har förlängt mitt liv med många år när det gäller skratt och allt tok som händer i hennes närvaro...
Möjligen har hon även förkortat av mitt liv med lika många år när det gäller all röra som bara uppenbarar sig där hon går och står:)...

Sen beundrar jag min mor...
Kära lilla B-M...
En stark kvinna...
Fött och uppfostrat fem barn...
Jobbat och skött om hem och familj...
Öppnat upp och förmedlat vidare sin konstnärliga ådra till oss barn...
Hon har fått oss att uppskatta och att använda oss av våra olika förmågor...
Mor lilla mor vem är väl som du:)...
Jag kan ju säga att det inte är något av hennes favorit uttryck, men det är alltid lika roligt att retas...

Nu ska jag städa lite:)...

Kramizar...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar