torsdag 27 januari 2011

Nu äger jag en ficklampa och en cykelpump...

När jag tokstädade häromdan så hittade jag en cykelpump...
I en korg under trappen på en av hyllorna jag inte sett på månader...
Jag tycker att det är väldigt intressant att vi äger en cykelpump men ingen hel cykel...
Det är väl oxå en sådan där sak man bara ska ha när man är medelålders...
Förutom ficklampa och gummistövlar:)...
Vi har iallafall en hel vagnsbod fylld med tusen delar av gamla cyklar...
Men inte en enda del där en cykelpump kan göra någon nytta:)...
Har börjat planera att till våren plocka ut de bästa delarna och fixa till en "frankensteincykel"...
Det ska bli roligt:)...
Å möjligen kommer pumpen till användning då...

Jag minns min pappas ramcykel med ballonghjul som jag flitigt använde i tonåren...
Polarna cyklade på söta tjejcyklar och jag på en rejäl men ack så falsk gubbcykel...
Det gällde att sitta och trampa i alla väder, upp och ner för backar...
För man visste aldrig när kedjan skulle kugga över och hoppa av...
Jag minns särskilt en gång när jag kom cyklandes i godan ro och kedjan kuggade över och jag for som i en värsta Papphammar sketch ut på en nyharvad åker...
Vissa gånger var det inte roligt med en "ramcykel", det kan jag säga:)...

Och som jag nämnde tidigare så äger jag faktiskt en ficklampa nu:)...
Jag fick en liten å söt av min "UDSK"...
Tack å tack:)...
Ska försöka fixa gummistövlar innan jag fyller år så är jag ju nästan vuxen:)...

Kram på er...

L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar