lördag 13 november 2010

Tror att jag har fått både afasi och alzheimers:)...

Såg nyss att jag inte kan stava till tequila....

Å inte bara det, jag är otroligt glömsk...

I måndags när C var till storstan på möte med en massa "VIP fölk", så kom det in en kund och frågade om ett inramningsjobb var färdigt...
Vilket det inte var... men... eftersom jag faktiskt hade koll på läget, och jag visste vilket jobb det gällde och vilken tid det skulle ta att färdigställa, så lovade jag kunden att det skulle vara klart som till i går...

I tisdags fick jag panik...

Jag hade totalt glömt vilket jobb det var och hur jag än grubblade så dök det inte upp ens en liten minnesbild i mitt huvud...

Så när C dök upp på onsdagen var jag beredd på att jobba hela natten för att göra klart ALLA jobb, så att den här stackars kunden som jag så stort lovade skulle få sina tavlor...

Vi gick igenom alla jobb och C frågade väldigt lugnt och sansat:
-Är det här jobbet? eller det här?...
I mina ögon lyste väl det bara PANIK och jag kunde inte för allt i världen komma på vilket jobb det var...
I torsdags när jag skulle ta ner en annan inramning, så slängde jag ett öga på ett svartvitt foto som låg på samma hylla...
Å då bestämde sig tydligen mina hjärnceller sig för att funka...
Där var den ju... bilden jag lovade...

Men hjälp... är det redan dax att boka rum på ett äldreboende...
Eller ska man slita ut man och barn först...
Den yngsta, vad jag vet, som drabbats av Alzheimers var runt 35 år...
Min tidigare "karriär", före hantverk och inredning, var inom äldrevården och då i synnerhet inom demensvården ...
Men fortsätter det så här så kanske man hamnar där igen, fast som boende och inte personal...

Jag får hoppas på att det bara är en lätt "vidbrändhet" jag råkat ut för...
En allvarligare "sotning" har jag inte tid med:)))...

Kram på er...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar