måndag 22 november 2010

Full fart mot jul...

Från och med i dag så har vi öppet alla dagar fram till jul...
Var ut och kollade på YR tidigare och det såg inge vidare ut på söndag när vi har julskyltning...
-14 grader... burr...
Jag hoppas innerligen att det hinner ändras...
Vi ska ha våra sedvanliga marknadsstånd utanför butiken och det blir lite väl kallt om "röva" om kvicksilvret kryper ner mot 15 minus...

Hur har eran helg varit?...

I fredagskväll myste jag med min mor å far, systrar med en respektive och en massa barn...
Syster P fyllde år och bjöd på god mat å tårta...
Vi fick Grekisk pyttipanna och för mig som var svältfödd:), efter flera dagar med mest flytande föda, smakade det ju himmelskt...
Men varken syster T eller P:s gubbe tyckte att det var någon höjdare när jag mosade maten till en grå sörja:)...
Gött vare iallfall...

I lördags drog Mona med mig till Ljusdal på Mary Kay "öppet hus"...
Vi luktade som en hel parfymbutik när vi provat igenom alla produkter, en salig blandning av både herr och dam...
En av herrparfymerna gav mig en flashback till -80 talet och en tjejparfym som var poppis...
Endera var vi söta tjejer mer manliga då, eller så är männen mer tjejiga nu:)...

Malin var oxå med på öppet hus och visad sina fina foton...
Ett julklappstips...
Fota familjen och ge bort till nära och kära:)...

Nu är det dax för middag så här strax före åtta på kvällen...
Lättuggat:)...

Ha de...

2 kommentarer:

  1. ja det fattades bara att vi skulle behöva mata dig där vid middagsbordet.

    SvaraRadera
  2. Men ni behövde iallafall inte tugga maten åt mig:)...

    SvaraRadera