fredag 19 november 2010

Otroligt vacker fredag...




Igår fixade jag 20 halmstommar som vi ska klä med granris och pynta med diverse vackert:)...
Vår vilda granhäck får som vanligt bidra med riset...
Den har under många år blivit ansad nedtill för att pryda många ingångar med girlanger och kransar, vilket har medfört att jag måste ha stege för att nå upp till bra kvistar:)...

Jag kommer att ha färdiga kransar, stommar att klä själv och diverse tillbehör t.ex kanel:) till salu på julskyltningen...
Det var en rykande åtgång i fjol på min enkla men ack så fina kransar:)...
Kul, kul "seru"...




Här har vår ved fått det lite ombonat:)...
Vackra gamla fönster att se ut igenom i väntan på att eldas upp...
Veden alltså... inte fönstren...




Å på kvällen kan det "mysas" till lite extra med tända ljus:)...
Eller inte... då kanske hela huset blir till en trevlig varm brasa...

Ja å jag fortsätter med min flytande kost...
Lite soppa och gröt slinker ner mellan varven, ja i stort allt som inte behöver tuggas...
I går kväll trodde jag att jag skulle svimma när ett av stygnen släppte lite och det började blöda:)...
Jag fick sätta mig ner och ta det lugnt en stund...

När f-n blev jag så känslig...
Jag har väl gjort illa mig hundra gånger och blött utan att för den skull svimmat av...

Jag har skurit upp mig på ett trasigt glas mellan två fingrar...
Å då blev jag mest bekymrad över om jag skulle behöva köra själv till akuten eftersom gubben min blev svimfärdig:)...
Jag har hackat en spade i tån... Inte bra att göra trädgårdsarbete barfota...
Jag har slipat av i stort alla mina knogar mot bandputsen...

T.o.m när min son var liten och skar sig illa på en kniv så tejpade jag ihop hans fingrar mot varandra, borstade klart mina tänder och sen for vi till sjukan...
Jag reagerade inte mycket den gången han kom in och hade kört en pinne i ögat heller...

Men i går var det nära att jag ramlat raklång på toagolvet...
Det måste vara åldern som gör en mesig och känslig:)))...
Eller hur?

Kram på er...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar