måndag 12 juli 2010

Sommar och sol...



Nu ska man inte klaga på värmen:)... solen kan inte rå för, att en annan (jag!!!), fortfarande efter 45 år är en stor idiot...
Igår så fick jag för mig att stå ute i trädgården och måla, jag har några målardukar som står och skäms efter många år i ett hörn...
Ut med staffli och färg, jag påminde mig själv om att rotation var nödvändigt om hela kroppen skulle bli brun...

Men, men... Jag är inte förvånad över att slutresultatet blev som det blev... vem f-n kommer ihåg att flytta på sig, så att solen kan bränna fläsket på mer än ett ställe, när man är mitt uppe i en skapelse process... Tavlan blev i alla fall läcker... men ryggen tål inte ens bh:n i dag:)

Tänk vad mysigt om man hade en myggfri skog att svalka sig i eller åtminstone ett vattendrag som inte svämmar över:)...

Det är inte lätt att ha en partypingla till kollega:)))... det kostar på att ligga i topp, det kan jag intyga... mer än så törs jag inte säga, utifall hon tänker stämma mig:)...

Jag målar krokrader för fulla muggar... och en hel hög med vita stöd till insynsskyddd...
Nä, tillbaka till pensel och färg...

Ha en solig dag med solskyddsfaktor 50...

Kram L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar