tisdag 13 juli 2010

Höjden av dumhet...



Jag är så trött på mig själv... funderar skarpt på om det är något allvarligare fel på mig:)... ett fel som gör att jag omedvetet tycker om att tillfoga mig själv fysisk smärta...
I söndags fixade jag ju till ryggen, så att den beter sig som en orm, som ömsar skinn idag...
Och i morse var jag i farten igen...
Vårt hus är inte ansluten till det kommunala vatten och avloppsnätet, utan vår brunn töms av en söt liten lastbil som kommer en gång per år...
Igår sattes det ut en skylt efter vägen med uppmaning om att röja runt brunnen innan slamtömningen...
Så i morse på väg ut till garaget med några krokrader i händerna och med P:s fem storlekar för stora stövlar på fötterna, kom jag på det att det skulle röjas...
Sagt och gjort... regnet hade öst ner hela morgonen och i avsaknad av röjsåg såg jag inte fram emot att riva upp det blöta gräset utan jag tänkte att jag kunde trampa ner det...
Och det gjorde jag... iklädd långärmad tröja, shorts, stövlar och armarna full med virke trampade jag ner gräs och annat skit...
Det gick jätte bra tills jag snubblade på P:s stora stövlar och föll handlöst ner i BRÄNNÄSSLORNA...

Nu sitter jag här med en stickande och brännande känsla runt knäna, handlederna och på ena låret... "NOT NICE" kan jag säga...

Hoppas att jag har en kamera i morgon så att jag kan lägga ut lite bilder på några skyltar jag gjort...
För den delen har vi sommar REA nu... Kom och fynda vetja:)

Ha en skadefri dag, undvik för stora stövlar och brännande vegetation:)))...

Kram L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar