torsdag 8 juli 2010

Bevare mig för fulla älgar...



Tänk hur det är att bo mitt i en skog... jag själv tycker väl inte att det är så ocentralt med en riksväg utanför knuten... men skogens djur har inte samma uppfattning.
Tog min morgonrunda efter "stora" vägen i morse, eftersom det är liiite jobbigt att gå i skogen själv (Mona är ju på semester:P), med tanke på alla goa björnar:)...

Men va f-n tror ni dök upp på vägen framför mig...
Jo en stor fet ÄLG...
Hon strosade så lugnt över vägen, stannade till och blängde på mig som om JAG var på fel ställe...

Jag får väl vara glad, att det inte är höst och äppeltider, och att jag inte bor i Mölnbacka där älgarna går in i trädgårdarna och mumsar äpplen så att de blir på lyset:)...

I dag var ett glatt gäng från SWEA International här på besök...
Lotta från LottaBoden i Loos var här och pratade lite om hur allt började med Losglöggen och de väldigt populära syltade granskotten...
Carina drog historien om vår speciella lokal Röda Kvarn...
Sen shoppade damerna lite och drog vidare till nästa ställe:)... trevlig, trevligt
Inte att de drog vidare utan att de var hit:)...

Nu är det snart lunch å sen ska jag åka hem och snickra lite...
Jag har inte möjlighet att ha min verkstad i anslutning till butiken som förut utan den trängs i vårt garage nu...

Ha en bra dag

Kram L

2 kommentarer:

  1. Du ser älgar vill oss illa! uscha vad jag inte gillar dom! Du hade tur att ägen var nykter! ;P

    SvaraRadera
  2. My Menar du Ägen lr Älgen :O

    SvaraRadera