onsdag 21 juli 2010

Nära värmeslag nu...



... för en gammal kärring som jag:)...

Vi är utan fläkt i butiken , den tog semester förra sommaren och har inte börjat jobba igen...
Så i brist på fläktande vindar från den så kör vi med "korsdrag" i 100 knyck...
Och det är nästan så att varorna vill lämna hyllorna...

I augusti ska jag på mitt andra bröllop för i år... en kär vän, som har varit en stor del av mitt liv i olika perioder, ska gifta sig...
Och det värmer verkligen i mitt hjärta:)

Kläderna är fixade, nja.. det fattas ett linne...men annars så är det skor som gäller nu... sommarfin stod det på inbjudan så jag ska kolla efter någon fin sandal...
Nån som kan tipsa mig om sommarfina sandaler?

Den här underbara kvinnan som hittat sin man i Dalarna har jag i stort vuxit upp med... jag tror att jag tillbringade om inte varje dag så ett antal dagar i veckan, hemma hos henne och hennes familj, från det jag var runt 9 och till 18års åldern...
Nu var det inte Mia som drog utan det var hästarna i familjen... Paraway (Perra), Nauvoo (Navvan) och Esset... Perra, var den enda killen, som betydde något i mitt liv på den tiden...

Jag har en hel hög med roliga minnen som är knuten till Mia och det är nog en del av hennes personlighet, att ge människor bra minnen...

Sen att hon nästan tog livet av min yngsta när hon skulle vara barnvakt en gång, får väl vägas upp av allt annat tok som hänt... kanske den gången jag kräktes ner henne i en bil:)))

Tänk på att dricka mycket vätska i värmen och ta många raster ( mest riktat till min chef vid namn C)...

Kram L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar