måndag 19 juli 2010

Ett återkommande problem...




... är vad vi ska äta till lunch...

Samma fråga varje dag; - Va f-n ska vi äta???
Ibland, men väldigt sällan, är vi duktiga och har matlåda med oss:)

sen har vi ett till problem C å jag... vi kan inte kommunicera...

Detta hände förra veckan;
- Har du matlåda? frågade C
- Nej, svarade L
- Vad är du sugen på? sa C
- Jag kan tänka mig Pizza, sa L
- Hum... å jag kan tänka mig Kyckling med bröd, sa C
- Låter gott... det vill jag oxå ha, men då är frågan vart ska vi beställa? Rio har godare kyckling men sallads har bättre bröd...

Sen blev det en förvirrad diskussion över vad maten kostade på de olika ställena och vart maten blev beställd sist...
I vilket fall så beställde L mat och C gick iväg och hämtade:)

C gick in på Rio och killen bakom disken sa; - ska du beställa? ( med en klassisk brytning)
- Nej, jag har beställt, sa C
- Nej, det har du inte, sa Killen
- Jo, det har jag visst, kyckling med bröd, sa C
- Nej!!! du borde kolla vart du ringt någonstans...

C ringde till L och L svarade - Salladsbaren:)))

C gick till sallads och sa - Jag har beställt två kyckling med bröd...
- Nej, sa killen där
- Jo, sa C
- Nej!!! sa killen, utan du har beställt två kycklingrullar...
- Okej då!!! sa C och tänkte att L ska minsann få när C kom till butiken igen...

:)))

Hoppas ni har haft en trevlig lunch...

Kram L

3 kommentarer:

  1. Tips på lunch :)
    Potatissallad med senapsdressing och kräftstjärtar (babyspenar, ruccola, coctailtomater, gurka, majs, rödlök, ägg, potatis, dessing på olivolja, dijonsenap, vitvinsvinäger, svartpeppar, salt, kräftstjärtar)

    SvaraRadera
  2. Varför blir jag inte förvånad ;)

    SvaraRadera
  3. Tusen tack Lina:)
    Ja du vet hur det är här Maria :)))

    SvaraRadera