torsdag 22 juli 2010

Kass ambassadör...


... för Ljusdal, kan jag kalla mig:)...

I går var det några turister som frågade vad de kunde hitta på i Ljusdal förutom att handla och äta... och de hade bara ett par timmar på sig...
Jag kunde inte då, komma på något i centrum, utan jag gav förslag på hur mycket som helst en bit utanför, Kolsvedjastugan, Hantverket (Jini Hedblom), Loosgruvan, LottaBoden, cykla i Jarse backen...

Glömde totalt bort urmysiga Rosehill och utställningen hos Malingör, museét med en Ädel utställning (möjligen är den avslutad), en tur runt kyrksjön:), Vattentornet (kan vara svårt att få tag på nyckeln kanske), spela boule (medtag egna kulor;)) i nyrenoverade Signeul parken...

Vad kan man göra mer i Ljusdals centrum förutom att äta och handla???

Total ide torka... några tips kanske???

Ett annat underbart ställe är Växbo kvarn, har ju inte ett smack att göra med Ljusdal "nudåra":)...
Jag ställde ut med min Hjärtserie i mälteriet där... det blev ett antal veckor under fyra somrar... Carina (RenaRama), Lena (Millimega) och Anna (Gula Huset) kamperade ihop med mig, utspridda på olika år...

Ett år så hyrde jag och min dotter en stuga några nätter för att slippa pendla...
Mysigt som bara den... med duschen i växthuset:) och en vidunderlig utsikt över Växbo by...
Som tur var fanns det även ett duschdraperi:)...

Ha en bra dag...
Här får du en liten "floska" från min chef med namn C :)))
- Jag drack 5 glas ganska stora vin...

Kram L

3 kommentarer:

  1. Den där Carina verkar riktigt rolig! Funkar räkneverket? =)

    SvaraRadera
  2. Undrar om det kanske är Carina som är min biologiska mor?! Själv drog jag kommentaren
    -jag råkade svälja romflaskan hel i helgen.
    Det lät helt naturligt i mina öron. Men blickarna jag fick berättade en annan historia...

    SvaraRadera
  3. Ja vad säger man, jag är ganska säker på att jag är mor åt dig min kära dotter, men men, jag kan ha fel:)

    Å på tal om räkneverk så fungerar mitt jätte bra,men Carinas tror jag att det är lite fel på:)))

    SvaraRadera