måndag 26 juli 2010

Krossade drömmar...


... händer väl lite titt som tätt:)...
Den senaste gäller vårt sovrum:(... vi har ett stort "vardagsrum", eller som man nog säger nu för tiden tv-rum, på övervåningen i huset och två små rum, varav ett är vårt sovrum.
Å min dröm var ju att slå ut väggen mellan de små rummen, ta fram murstocken och mysa till det riktigt...
Men men, vem F-n får som man vill...

Vi tog för givet att väggen inte var bärande eftersom det är limträbalkar som bär upp taket och då behövs inga bärande väggar...
Men tydligen behövdes kökstaket hängas upp... så i väggen mellan rummen sitter det ett helt j-vla gäng metallband som vi inte kan ta bort utan att kökstaket blir golv på nedervåningen...

Så tills vi hittat på en bra lösning på problemet som inte tar för stort utrymme (vi har bara 2,20 i takhöjd i köket) så får jag nöja mig med att måla... och enligt min syster E byta tyg på sänggaveln:)...
Det kan jag vara benägen att hålla med om... Tyget är en kvarleva från -90 talet och sängen är målad i en matchande vinröd färg:) hjääälp...

Fick ett tok ryck i går och målade rummet innanför sovrummet vitt, tak å hela köret... "dotra" och gubben var till stor hjälp:) tack för det säger jag... jag hatar att måla...
Har letat fram fler färgslattar (grått och vitt, vad annars) i dag... och ska ta en tur med rollern i sovrummet i kväll, tänkte jag... Möjligen river jag av Ikeatyget från sängen med... det visar sig...

Ha en fortsatt trevlig dag:)...

Kram L

3 kommentarer:

  1. Nu när det inte bor kvar några snorungar hemma så behöver ni väl inte ha så många rum? Ni kan väl göra sovrum i vardagsrummet och ta bort golvet i sovrummet så får nu ju högt i tak i köket :P

    SvaraRadera
  2. Att du törs komma med sådana ideér när du är på väg hem:...Risken finns att du får börja riva redan på Lördag...

    SvaraRadera
  3. hehe :P ja risken finns! Ni får köpta sådana där stora höga fönster och sätta in oxå :P hehe

    SvaraRadera