tisdag 3 januari 2012

Ledord 2012...



Pergolan med mysbelysning:)...

Jag väljer, efter en hel del funderingar hit och dit, att dra lärdom av 2011...
Det var ett väldigt jobbigt år men jag väljer som sagt att se på det året med en viss form av glädje och insikt istället för att se året som ett stort slöseri med både min kropp och själ...

2012 ska fyllas med bra ledord...
Löften skiter jag i för de brukar jag bara bryta, iallafall löften jag ger till mig själv...
Som sagt, ledord satsar jag på...


  • Prioritering på mig själv, min familj och vårt hem.
  • Glädje över vardagliga saker, som tex att vi har el, vatten, mat, solens strålar.
  • Tacksamhet över samma saker som ovan men även att jag är hyfsat frisk.
  • Ödmjukhet det måste jag träna på varje dag:)
  • Skapande med min själ och mitt hjärta i fokus.
  • Balans landa mer i 'här och nu' och få en stadig bas att stå på och att utgå ifrån.
Nu kan ledordslistan fyllas på eftersom året går och livet lär mig fler saker...
Men ett till ord som är väldigt viktigt är Vikten:)...
Just nu springer jag runt som en hamster i ett hjul när det gäller mediciner, biverkningar, mediciner osv...
Och min vikt är en stor bov i dramat...
Nu är det inte frågan om någon tokbantning utan en omläggning av kosten som kommer att vara hållbar och en ökning av den dagliga motionen...

Å så är det mycket annat roligt på gång i år...
Jag återkommer om det...

Ha nu en trevlig kväll / Kram<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar