tisdag 17 maj 2011

Uppdatering nr:3...

1 Maj...

Tog vi en tur till Gysinge Byggnadsvård och strosade runt i en miljö jag gillar skarpt...
Inhandlade linjoljesåpa (går inte att leva utan, bra till allt tamef-n), lite kimröksgrå linoljefärg, fyra vita pelargoner å görgott fika på caféet...
Insöp tonvis med inspiration och drömde återigen om att ha madrasserna fyllda med pengar färdig att spenderas:)...
Men vad är väl en bal på slottet...

Tog iallafall med mig en ide om hur vi ska fixa till våra nya grindstolpar...
Klockrent enkelt men snyggt...
Tyvärr är det inte så lätt att hitta 8 tums "fyrkärningar" (eller hur det stavas)...



Enkla, stilrena grindstolpar...


Urmysigt café

Hovleverantörer

Vi fortsatte till valbo och Ikea...
Åt lunch och införskaffade lite smått och gott:)...
Jag har helt plötsligt snöat in på rosa och det blev rosa filtar, servetter, handdukar jag ska sy om till kuddfodral å ett färdigt kuddfodral i ... rosa...
Hjälp, måtte den här fasen gå över snart:)...

Gubben å jag avslutade med att hälsa på hans morbror som bor helt ljuvligt vid havet...
Titta gärna in på min gubbes kusins hemsida www.linneastrid.se ...
Hon är grym på att måla vatten...

Ja "summasumarum" en helskön dag...

Puss å kram...

:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar