måndag 16 maj 2011

Uppdatering nr:2...

Påsk...

Vi hade en helt underbar långfredag, med angling på bar backe:), hela tjocka släkten, god mat å vackert väder...
För ovanlighetens skull var alla min tre barn hemma samtidigt...
Händer inte ofta kan jag säga...

Påskafton var det trädgårdsjobb å grillning på menyn...
Vi har som många andra haft extremt mycket sork i vinter som, i lugn och ro under all snö, ätit buskar och moss bekämpat vår gräsmatta...
Sju stycken stora brudspireor fick vackert klippas ner efter sorkens framfart...
Tomten känns bra mycket större nu när dessa 1,5*2 meters buskar försvann...


resterna av våra "brudisar"...

Påskdan var det middag hemma hos mina föräldrar som gällde...
Ungefär hela tjocka släkten runt matbordet den dagen med...

På annandan var det mer röjning i trädgården å städning av "pergolan"...
Jag blev ju idiot förklarad återigen när jag lyckades med konststycket att bli knockad av en fet gammal syrengren:)...
Blödande näsa å panna blev resultatet...
Å så pratar vi inte något mer om den saken:)...


den gamla syrenen efter gallring...


bänken vi fick av bekanta blev målad med grå linoljefärg...


å min älskade trädgårsmöbel fick sin rättmätiga plats i "pergolan"...


Ja det var påsken i korthet med allt som hör till... å lite till...
Blod, svett å tårar:)...

Kram på er

L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar