söndag 3 april 2011

Du sköna vilsamma söndag...

Det har varit en seg vecka med ömsom vin och ömsom vatten när det gäller vädret...
Jag längtar efter varmare dagar och bar backe, och det vi har fram för oss är en lång månad med opålitligt väder och stora förhoppningar om en annalkande sommar...
Men det känns skönt att dygnets timmar erbjuder mer ljus och att snön tinar bort och visar allt som täcktes i oktober i fjol...
Möjligen blir man glatt överraskad för att det dyker upp saker man glömt bort eller så blir man det inte...
Det är bara att välja om man ska var positiv eller negativ i den här frågan:)...

Iallafall så tog vi och skyltade om lite i vårt "fönster" under veckan som gått...
Jag glömde att "fota" men jag ska ta tag i det på måndag...
Lite vårkänslor med björkris å fjädrar piggar upp i fönstret...
Jag fick slita oerhört för att få ihop till nio stackars risbuketter...
Å det pga all j-vla snö som ligger meter hög och gör jobbet svårare...
Nu har detta slit i mitt anletes svett resulterat i att det finns en hel del stympade småbjörkar på min gård:)...

Å så min... nu "pimpade" döskalle...



Lite "blästersand" för att få fram glitter i ögonen...



Bling i "näshöle"...



Spetsmönster på kinderna...



Bling på tanden...



Jag tycker tyvärr att skallen har skarpa drag av en apa:)...
Kan ju ha nånting att göra med de långa hörntänderna eller det smala och ack så karaktärlösa käkpartiet...



En mörklila markering runt skallen...



Å en ljusare lila som skuggning...
Ja den är ju inte snygg...
Men sällsynt:)...


Ha en fortsatt trevlig dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar