tisdag 15 mars 2011

"Dam" varning:)...

Idag fyller min dotter år, lite väl många år med tanke på att jag bara är 29:)...
Grattis gumman, till väl utfyllda 22 bast:)...
Hon föddes efter att jag tillbringat en natt med huvudet i toastolen...
Magsjuka och en fullgången bebis i magen är inget jag rekommenderar:)...
Möjligen har det hjälpt "dotra" för hon kan nog räkna på en hand de gånger hon själv har åkt på magsjuka i sitt liv...

Jag är verkligen stolt över hur mina barn har utvecklats till självständiga varelser...
Kanske är de lite väl självständiga och envisa ibland:)...
Lättaste sättet att få tag på "sonen" är genom sms...
Å det kan se ut så här:)...

SMS från mig -Allt bra med dig?
SMS från sonen -Japp, nån särskild anledning till att det inte skulle vara det?
SMS från mig -Näe, bra att allt är ok...

Å så var det slut på den sms kontakten:)...

Nu till "dam" varningen...
Träffade en gammal "klasskompis" från trä & design idag på Coop...
Hon tittade först rakt på mig och sen förbi utan att hälsa så jag måste fråga om hon blivit "stram"...
-Jasså, sa hon , var det du...
-Jag kände inte igen dig för du såg så... "Damig" ut...

Så blir det när man gör sig till och sätter upp håret (vilket inte alls är jag) och hänger på sig en av de läckra scarfarna (vilket heller inte är jag) från butiken...
Jag lovar att i morgon kommer håret att hänga i stripor som vanligt och halsen kommer att vara naken och bar, inga varma läckra scarfar alltså:)...
För jag känner mig verkligen inte som en "dam"...
Å vad är nästa anhalt då...
"Tant" möjligen:)...

Kram på er...

L

4 kommentarer:

  1. tack söta mor :)

    SvaraRadera
  2. Tack själv för att du är den du är, söt å glad:)...

    SvaraRadera
  3. oj, oj dina sms är inte ett dugg bättre, jag höll på att ramla av stolen när du skickade ett som innehöll mer än ett tecken igår. ;)

    SvaraRadera
  4. Ja det har du rätt i:)...

    SvaraRadera