söndag 16 januari 2011

Mysig söndag...

... med underkylt regn, hala vägbanor, en snabb shoppingtur till Rusta, görgott fika på Lilla K i Bollnäs och en tur i Mobackes relativt nya och trevliga växthus...
En dag fylld med massor av inspiration och mycket fint...
Jag kan tänka mig att Mobackes växthus kommer att svämma över till våren med härliga blommor och grönska...
Kände av lite vårkänslor när man gick där bland spirande lökar och tulpaner...

Alla som känner mig vet att jag är ganska sparsam med superlativa ord och även om jag inte broderar ut mig när det gäller beundran över andra personer så kan jag faktiskt "beundra" andra människor:)...
Å då menar jag inte dessa personer som rör sig i strålkastar ljuset, utan "kreti å pleti" som du å jag...
Jaa, nu beundrar jag ju inte mig själv så mycket men en hel del andra:)...

Tänkte nämna några...
Jag börjar med min "utågå" polare Mona...
Hon är bland de starkaste kvinnor jag vet av, hon värnar om sin familj och ställer upp för de som är henne nära i alla väder...
Hon har en humor som jag älskar och hon är inte rädd för att säga vad hon tycker...
Lite av hennes empati och förståelse för andra skulle inte sitta illa...

Det var lite smått om det...
Jag får väl hoppas att jag inte upplevs som en "stalker" nu när jag ska dela med mig av min "beundran" för och av olika "fölk"...

I morgon ska jag dela med mig av min "B" för en annan person...
Är det möjligt att jag kan beundra så många som tio pers...
Nja vi får vällan se vart det bär hän:)...

Å glömde nästan bort... i morgon är det hela 50% på REAn...

Och en liten floska från C:
-Alltid gjort sällan stek...
Den lilla floskan ramlade ur hennes mun när vi pratade om olika maträtter på vägen hem ifrån Bollnäs i dag...
Å vad f-n menar hon...
Har hon alltid men sällan gjort stek...
Eller har hon sällan men alltid gjort stek...
Ja du:)...

Ha de...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar