tisdag 21 december 2010

Dan före dan före dan före...



Vår söta lilla gran som "dotra" egenhändigt sågade ner och klädde i helgen...
Jag undrar om hon bara sågade av en topp på den närmaste gran hon hittade eller om det allvarligt är den bästa av alla hundra små granar som växer runt vårt hus:)...
Den har fyra toppar och grenar som något djur smaskat på...
Men med lite camouflage i form av kristyränglar, pappersstjärnor, kulor och ljus så blev den helt ok ändå:)...

Enligt min syster P så är jag en sådan där "julsabotör" med mitt i stort obefintliga julpyntande...
Traditionen med den lilla granen på hall bordet kom till för två år sedan när "lilla julafton" helt plötsligt skulle firas hos oss...
Jag kände mitt ansvar för P:s välbefinnande och tänkte att en söt gran skulle kanske blidka henne...
Jag tror att hon blev lite chockad faktiskt:)...

I morgon kväll har vi öppet i butiken till 21...
"Tomtenatta"... Så passa på och "tomta" om ni har julklappar kvar att inhandla...
Om man nu tar sig fram för all j-la snö...
Å måtte snöandet ge sig snart, jag tänker på alla som ska ge sig ut efter vägarna så här inför jul...
Kör lugnt alla ni...

Kram på er:)...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar