onsdag 24 november 2010

Det är roligt när det rör på sig... eller inte...

Sitter här, nyss hemkommen efter en tur på ca 15 mil i "drivis å snö"...
Min kära gubbe lyckades ramla rakt på en spak i sin borrigg vilket resulterade i en fin liten fraktur på bröstbenet...
Jipiiiiiii...
F-n å åter f-n:(...
Hämta svärfar som åkte med till akuten i B-näs och sen körde han hem gubbens arbetsbil...
Vi, gubben å jag, tog en tur till stället utanför Edsbyn där han hade alla sina "prytlar"...
Å sen den där förbenade Öjungsvägen hem...
Det var till att köra lugnt...
Dels för vädret, men även för att det är ett vägarbete på den sträckan och gupp + bröstbensfraktur går inte så bra ihop...
Nog om det...
Han går på smärtstillande och ska förhoppningsvis kunna sova lite i natt...

Innan jag drog till B-näs så började vi adventspynta lite på butiken...
Håll tummarna med mig att vädret blir nice på söndag...
Varmt och soligt, tack:)...
Julskyltning + drivis, ingen bra kombination det heller...
I morgon fortsätter vi med att göra fint...
Förhoppningsvis har jag lite bilder att visa er då...

Söv gött:)...

5 kommentarer:

  1. Alltså är det från pappa dem klantiga generna kommer?!

    SvaraRadera
  2. Ja det lutar starkt mot det:)...

    SvaraRadera
  3. Nej dom kommer från mamma med juh!

    SvaraRadera
  4. Va... hur kan du påstå att jag är klantig:)...
    Om jag ramlar så är det nedåt och inte uppåt som du min kära dotter:)...
    Pusspåre...

    SvaraRadera
  5. Meeeeen..... Jag ramlar både uppåt och neråt :O kan ju inte direkt påstå jag är klantig heller^^

    SvaraRadera