tisdag 5 oktober 2010

Saker man ska ha när man är 45+...


Jag känner mig uselt fattig...

Jag äger inga gummistövlar...
Utan jag måste låna min gubbes stövlar och det bidrar till sådana saker som att snubbla i brännässlor:)...

Jag äger ingen ficklampa...
Utan jag får stå med en futtig mobiltelefon och lysa när det ska lagas trasiga pumpar sent om kvällen...

Det är intressant vart ens parameter, om vad man bör äga när man är 45, vuxen och seriös, kommer ifrån...
En bidragande orsak till avsaknad av gummistövlar och ficklampa kan ju vara att jag bara uppfyller en av de ovan nämnda kriterierna...

Jag är 45:)...

Jag är varken vuxen eller seriös...

Men jag har sen ungdomen ansett att när man är 45 år gammal så är man ansvarsfull och tar saker och ting på största allvar...
Som t.ex när det regnar, så är det väl det bästa att stanna inne, men om nu inte det går så ser man till att man inte blir blöt...

Men jag...Jag äger inte ens ett PARAPLY ju...

Höst kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar