onsdag 29 september 2010

Lite nytt..

en påminnelse om sommaren:)...

... Från Nyblom o Kollèn i färgerna grafit och rött... Dukar och kuddar...
Lägger ut lite bilder senare...

Som jag skrev i måndags var C och jag ner till Skåne i förra veckan...
Vi tog hela Torsdagen på oss och bilade ner genom vårt vackra land...
Jag kan säga att våra geografi kunskaper är fyllda med spindelnät:)...

C ringde en hel del till sin supergoamorsa som tar reda på allt:)...
Vi höll väl henne upptagen hela förmiddagen med att leta information åt oss...
Så när vi kom till Gullspång så ville vi inte fråga något mer...
Men kan det vara känt för sitt gullfiber månne...

I Filipstad har vi Wasa bröd, och Vansbro har väl Björn Skifs och Vansbrosimmet,
sen var det ett ställe som har garderobsinredningar men det minns jag inte namnet på,
och Kvibille har sin ost, I Mariestad körde jag lite fel på hemvägen:)...,
i Orsa finns det en park med massor av björnar (det finns det hemma oxå) och tigrar,
Göta kanal börjar vid Sjöstället el vad det heter,
Karlstad producerar tonvis med kaffe på Löfbergslila, och utanför Skövde hitta vi inget av värde på Mediamarkt:)...

Iallafall så är väg 26 är ett bra alternativ till E4an...
Man kan hålla "hastigheten" men har ändå massor att titta på:)...
Väldigt många söta torp som vi vill köpa...
Vi kom fram till att ett yrkesbyte var nog nödvändigt om vi skulle ha råd med allt:)...

På vägen hem var det som sagt lite mörkare...
Vi for från Helsingborg vid 15,30 tiden och svängde in hemma hos mig 02,30...
Då hade C fortfarande ca 20 min hem...hihi...
I vanliga fall är det alltid jag som har en bit kvar, så det var en skön känsla att inte behöva byta till en kall och igenisad bil...

På vägen ner tog vi en lunch med min son i Filipstad och på vägen hem tog vi en sen middag med min dotter i Karlstad...
Det är så man får göra om man vill träffa sina barn:)...

Nu kom C med lunchen...
Dax att äta...

Kram L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar