tisdag 7 september 2010

En lååååång promenad gör "gött"...

Lite love till alla:)...


Vilken otroligt vacker morgon det har varit i dag...
Kyrksjön låg helt spegelblank och träden börjar klä sig i höstfärger...

Det får mig ooosökt att tänka på en gökotta för måååååååånga år sedan...
Eller...
Ärligt så blev jag påmind av en gammal "ungdomssyndskompanjon" förra veckan...
Det var hon och jag som tillbringade denna gökotta tillsammans med ett helt gäng i Nore...
Det var en helt oootrolig natt:) ...
Väldigt magisk med alla mygg och annat "småsve"...
Men som jag kommer ihåg så hade vi skitkul...
En annan sak som jag kommer ihåg och burit med mig i många år är hemresan...
Eller...
Jag får nog kalla det med sitt rätta namn...

En liten Promenad på 4 timmar...

Konstigt nog var det ingen som ville hämta oss i Ljusdal kl 3 på natten:(...
Så vi tog oss en promenad...
Det kom 2 bilar under tiden vi gick, å vi liftade med livet som insats, men ingen stannade och förbarmade sig över oss...
M lånade en cykel när vi kommit hem till mig och trampade sista biten hem till sig...
Och hon var hemma lagom till att hästen skulle släppas ut...
Kan tänka mig att hennes föräldrar tyckte att hon var väldans "morronpigg" den dagen...
Vi fick "äta" upp promenaden i många år efter och M:s bror var alltid pigg på att fråga om vi gått något från Ljusdal på sistone:)...

Ta det lugnt efter vägarna, med eller utan bil:)...

Kram L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar