torsdag 26 augusti 2010

Dax att boka rum...


... på ett äldreboende...
Min äldsta son fyllde 23 i måndags och mina föräldrar tänkte sätta in en liten grattispeng på hans konto...
Och det låg på mitt ansvar att förmedla kontonr... som sagt...
Igår frågade jag om han fått några pengar:
-Nä inte sist jag kollade i alla fall, sa han...
Okej tänkte jag, tänk va glömsk de har blivit... mina föräldrar alltså...
Sent i går kväll när jag lagt mig, så slog det mig, att felet låg nog inte hos "my parents" utan hos mig...
Svårt att sätta in pengar när man inte vet kontonumret:)...

Jag har även andra ålderstecken... som taskig hörsel...
Har jag eventuellt vaxproppar?... eller kan det vara så enkelt att jag inte orkar lyssna när andra pratar:)...
I vilket fall som helst så är det bara att bita i det sura äpplet... ålderstecknen hopas på hög:)...

Jag tröstar mig med att C inte är långt efter tidsmässigt och att Mona och jag är 100 år tillsammans... Vill bara förtydliga att jag är 45, så kan ni räkna ut Monas ålder själv:)...

Kan vara tur att hon har ont i sin fot och inte kan ut och gå...
Så kanske hon lugnar ner sig tills vi träffas nästa gång:)))...

Kram på er...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar