torsdag 1 juli 2010

Plaskblöt...



... i stövlarna blir man lätt om det ösregnar...
De första tio i vårt hem "Skara", som det heter och det har ingenting med Skåne att göra, så var gården belamrad med djur i alla de former, katter, hundar ,grisar, höns, ankor och en häst... Hjälp!!! hur orkade man med allt, jag tycker nu, att det är jobbigt att ge vår gamla katt mat:)...

En av mina småsystrar, hon som har farit och flängt över hela jorden, delade mitt intresse när det gällde hästar... Hon kom upp till oss med en gammal stel fjordis som gick under namnet Rosanna...
Höet var bärgat men vi hade inte fått upp allt på skullen så Rosanna fick trängas i portlidret med ett ton hö över natten...
Jag tror inte att hon var så ledsen:)...
Vi tog oss en ridtur i skogen på morgonen efter och det var väl hur mysigt som helst... om det inte hade vräkt ner regn...
Och stövlarna var inte till något skydd, för regnvattnet följde hjälmen-jackan-ridbyxorna ner i stöveln och där blev det kvar... Stövlarna rann helt enkelt över innan vi kom tillbaka till stallet...

Det är helt otroligt vad man står ut med om det är något man tycker om:P... å då pratar jag inte om regn...

Visar en bild på en Hjärtkrok, går även att beställa med namn, poppis till dop... 85kr utan och 95kr med text...

Ha de... väntar på supersommaren som ska komma i helgen...
Tror vi på den?

Kram L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar