torsdag 29 juli 2010

Ett rejält stänk av -90 talet...



...färg, massor av färg... Och som pricken över i, "ful furu"...

Samma vän som inom kort ska gifta sig, köpte ett hus på -90 talet, och jag hade ett "finger" med i färgburkarna som inhandlades... möjligen var ett en hel hand, eller två:)...

Vi planerade och räknade färgåtgång, och vi målade och målade och målade och... ja ni fattar...
Det blev långa dagar och sena kvällar... och min minsta dotter (samma som min vän nästan tog livet av) hängde på i ur skur...
Efter några dagar fick jag börja muta min dotter för att hon skulle följa med in i huset, och efter en veckas målande vägrade hon gå in:)...
Och det höll i sig länge... väldigt länge... hon nästan grät när vi åkte förbi på vägen utanför Mias hus...
Och hon satt kvar i bilen när vi hälsade på...

Nu ska ju "dotra" med på bröllopet så jag gissar att allt är lugnt...

Jag hoppas att jag kan "muta" min gubbe att måla taket i sovrummet i helgen;)...
Eller så får jag muta den andra dottern som kommer hem i helgen...
För den minsta, hon är omutbar nuförtiden:)...

Sov gott...

Kram L

2 kommentarer:

  1. åhhh va fint det blir när vi målar över 90-talet! Är säker på att du kommer sova bättre om nätterna när allt är övermålat! hehehe :P

    SvaraRadera
  2. Sov som en prinsessa i natt i min "vita" sida av sängen:)... P tyckte att det var väl himla onödigt att ta bort det där "fina" tyget... ja du vet "karlar":)))...

    SvaraRadera