fredag 6 januari 2012

'Fäxet'...




Härligt väder idag...
Röjde av altanen lite för att fixa plats till en del av möblerna vi körde från butiken igår...
Blev nästan sugen på att ta en prommis i solen, men min eländiga häl påminde mig om att det var en dålig ide:)...





Utsikten genom vårt fönster:)...



Tak på tak skapar den effekten när det töar lite...



Det dundra bra, kan jag säga, när ett rejält snötäcke tar sig en glidtur ner...



Ja, å så var det 'fäxet' som vi ska svettas tillsammans över:)...
Här ska det bli ett litet växthus...



Å här behövs det renoveras lite fönster...



Allvarligt!!!... Känner mig verkligen som en rejäl fet samlare när jag ser dessa bilder:)...
Det ska bli så skönt att äntligen röja och få sköta om vårt fäx...
Nu kan jag tänka mig att ingen tror mig när jag säger att detta rummet är stort:)...



Dasset...



Hästboxen...



Höns och 'griseriet'...
Kan du se framför dig en mysig och inspirerande miljö:)))...
Som tur är så kan jag det...



Å en härlig kamin som sprider skön värme...
Hoppas bara att murstocken är okido...



En vy från 'fäxbotten', ner till det stora rummet som är avdelad av en till hästbox...
Jag glömmer aldrig när jag trampade fel en morgon med hö fulla armarna och taket till boxen gav vika...
Som tur var lyckades jag kasta mig fram mot kanten (som inte syns) och därmed undvika att min kära häst fick både mig och ett tak nedfallande till frukost:)...



En till vy från 'fäxbotten'...
Intressant att det heter botten när det egentligen är en övervåning...



Å här drömmer jag om att fixa till en atelje...
Men det får jag nog fortsätta att drömma om ett bra tag till...
En sak i taget...


Satan i gatan va mycket 'rât' (skräp) vi lyckats proppa in i detta stackars 'fäx'...
Det är mycket 'kanvarabraattha' som min gubbe säger...
Men när 'kanvarabraattha' saker tar över alla ledig utrymmen då är det dax...
Dax att göra något åt det:)...

Ja gott folk...
Jag fortsätter med mina planer...
Så hörs vi:)

3 kommentarer:

  1. det kommer bli supper åhh kan se hur det kommer bli redan nu!!

    Vi måste även få till din hemsida

    Lycka till!!
    Kraam

    SvaraRadera
  2. supper !! hahaha suuper skulle det stå, men det förstår du väl.. går man bara på soppor dagarna i ända, kan det bli svårt med kopplingen mellan huvet och fingrar hehe

    SvaraRadera
  3. Knasfia:) Ja det kommer att bli supperbra:)

    SvaraRadera