onsdag 2 mars 2011

Med hopp om en annalkande vår och sommar...

Nu är vi inne i månaden mars som har, tack vare ett "intensivt" midsommarfirande, utvecklats till ett helvete av födelsedagar:)...
"Midsommar" är ju mobil företeelse och flyter omkring under juni månad och jag kan inte slå mig för bröstet och säga att jag inte bidragit till detta frossande i firade födelsedagar...
I tisdags, den 1:a mars blev jag moster för 5:e gången och då till en söt liten tjej som är helt ovetande om att hon egentligen skulle vara född i februari och då kullkastat min otroligt "vetenskapliga" teori om midsommarfirandets konsekvenser:)...

En lista på födelsedagar som på något vis berör familjen...
Det handlar om syskon, svärföräldrar, föräldrar, barn, kusiner, gamla ex...
Ja, you name it...

1/3
2/3
6/3
7/3 en dubbel- en förälder och ett syskon
14/3
15/3
18/3
22/3

På min och min sambos sida är vi ca 32 personer och då kan jag missat att räkna med någon + att respektive inte är medräknade...
8 av dessa är född i mars...
Det är 1/4...
25%...

De ni...

Sov gott:)...

3 kommentarer:

  1. Det är väl en dubbel den 22 oxå! både Kurt och Ebba :)

    SvaraRadera
  2. Räknade precis i min kalender. jag har 14 st (15 med mig sj) som jag brukar fira som fyller år i Mars. 7 familjemedlemmar/släktingar och 7 vänner. :P

    SvaraRadera
  3. Jag har dålig koll på alla kusiner å kusinbarn på din fars sida, visste dock att det var dubbelt den 22:a men missa att skrivat:)...
    Men hon var medräknad på de 8...

    SvaraRadera