tisdag 22 mars 2011

Friskvård...

Vi har börjat med så kallad "friskvård" på jobbet...
En tur i friska luften på lunchen...
C å jag får turas om men stackars C:s praktikant får däremot kuta benen av sig varje dag...
Nu har vi visserligen bara hunnit utövat denna "friskvård" i två dagar...
I går tog C å K en tur i strålande sol runt kyrksjön...
Och i dag tog jag å K en tur i REGN, BLÅST och DRIVIS runt kyrksjön:)...

Jag tror på fullaste allvar att dagens usla väder var "kyrksjörundans" hämnd på mig för att jag är så fullkomligt negativt inställd till denna tur i 4km 110m (eller vad det är) på stenhård asfalt och tråkig omgivning:)...
Nu har jag aldrig upplevt kyrksjön runt en vacker vår eller sommar dag...
När fåglarna kvittrar och marken och blommorna luktar gott...

För närvarande vinner skogen här hemma med alla söta djur som björn, älg, varg och lo...
Jag har blivit bortskämd med vindlande stigar under viskande vajande stolta furor...
Men jag är inte omöjlig, jag ska ge kyrksjörundan EN till chans någon solig och vacker vårdag:)...

Kram på er...

L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar