torsdag 9 december 2010

Myskväll...








I kväll har vi myst i goda vänner lag...
Glögg, silltårta, paketinslagning och kransbindning...

Jag snodde ihop några "tomma" paket att ha under granen i butiken...
Sen stoppade jag i mig för mycket silltårta...
Gräddfil, creme fraich och grädde inte så lyckat på en laktoskänslig mage:)...
Men den är ju så god:)...
Enkelt recept är det oxå...

Silltårta

1 förp Polarkakor

3dl gräddfil
2dl creme fraich

4 fileér inlagd sill
1-2 burkar matjesill
5-6 kokta potatisar

1pkt gräslök
1bit purjo
1/2pkt dill

3dl grädde
4 kokta ägg
rödlök

Sillen och potatisen skärs i bitar och blandas i gräddfil och creme fraichen tillsammans med gräslök, purjo och dill...
Grädden vispas och strykes ovanpå, med ägg och lök som garnering...

Gôtt sôrru...

Blev faktisk påmind i kväll om att jag varit en "känslig en " fler gånger än när stygnet släppte i munnen på mig...
En vän till C och mig, lyckades kapa bort en liten bit av fingertoppen på C:s vassa gerklipp för många år sedan...
Vi hade en kurs i att göra egna ramar, absolut den första och den sista, och vår vän var på fel ställe med sina fingrar...
Det var akuten som gällde, men jag var inte till någon hjälp där jag satt på toalettstolen och var svimfärdig...
Hon fick snällt gå ut och vänta på att hennes sambo kom och skjutsade till akuten...
Alltså inga "vänpoäng" för mig den dagen:)...

Nu är det kudden som hägrar...

Sov gott allihopa...

2 kommentarer:

  1. Tack för en trevlig kväll och jättegod silltårta.

    SvaraRadera
  2. Tack själv, för trevligt sällskap:)...

    SvaraRadera