tisdag 3 augusti 2010

Har jag talat om...


... att jag inte bara är "mamma":), utan även lärling...
Det är en av orsakerna till varför jag ibland kallar C för "chefen"... men bara ibland:)...

Jag känner mig privilegierad, att få en av de 100 platser, som fördelas av stiftelsen Hantverk och utbildning i Leksand över hela Sverige, är inte illa...
Så nu lär jag mig för fulla muggar att rama in:)...
Och jag tar min handledare på största allvar... i alla fall ett par timmar per dag;)...

Torsdag och fredag den här veckan ska vi till Leksand på en träff som de anordnar för lärlingar och handledare...
Det kommer deltagare från bl.a Umeå och Lund... och det känns spännande och roligt att få träffa "hantverksfölk" från olika delar av Sverige...

Yrken som är representerade är bl.a hovslagare, kakelugnsmakare, guldsmed, musikinstrumentmakare, skomakare, krukmakare... och en bunt till:)...
Två intressanta dagar på gång...

Gissa vad hon (C) går och trallar på???... JULSÅNGER...
Hela dan i går och alldeles nu började hon igen... Tipptapp... HJÄLP MIG SNÄLLA!!!!!!!!!!!!!!!!

Kram L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar